Nu kan du skabe dit eget design med et svævende look

Ecophon lancerer Master Eg – et nyt akustiksystem, der er skræddersyet til kontorlandskaber og åbne områder, hvor akustik af den allerbedste kvalitet er påkrævet.

De nedhængte loftplader giver en høj lydabsorbering og taleklarhed i travle kontorer, hvilket booster produktivitet og trivsel.

Pladerne fås i 4 formater og 22 inspirerende farver, som giver uendelige muligheder for at designe innovative og stilfulde mønstre.

Ecophons nye akustiksystem Master Eg er designet til åbne kontorlandskaber og travle områder med strikse krav om god akustik. Systemet giver lydabsorption og taleforståelighed af den bedste kvalitet, selv i de akustisk set mest udfordrende miljøer.

– Mens mange virksomheder finder værdi i at flytte til åbne kontorlandskaber, så har denne tendens en omkostning. Der findes stærke beviser for, at denne form for kontorer kan reducere uforstyrrethed og jobtilfredshed samtidig med, at forstyrrelser og stressniveauet øges blandt medarbejderne på kontoret.

Med det nye Master Eg system kan travle kontorer få en førsteklasses regulering, der reducerer forstyrrelser og fremmer medarbejdernes velvære og produktivitet, fortæller Mads Søndergaard, Business Unit Manager fra Ecophon.

Master Eg systemet har sort- og hvidmalede kanter og et sort skinnesystem, der skjuler de bærende pladekanter, hvilket skaber et unikt svævende look. Pladerne fås i 4 forskellige formater og i 22 inspirerende farver.

Arkitekter kan anvende et standard design eller lave deres egne skræddersyede designs ved at anvende forskellige kombinationer af plader. De fire bærende kanter gør det nemt at montere og demontere pladerne.

– Master Eg giver et utal af designmuligheder for arkitekter, som gerne vil forbedre indendørs miljøer, både visuelt og akustisk, i deres projekter.

Mange kontorlandskaber har et behov for akustisk regulering, men systemet er optimalt til alle kontorer og områder med uønsket støj og dårlig taleklarhed.

Et stigende antal kontorer omdannes til sociale mødesteder og kræver derfor bedre taleforståelighed og færre forstyrrelser, siger Poul Jensen, Arkitektrådgiver fra Ecophon.

Læs mere om Master Eg på Ecophon.dk, inklusiv teknisk information, designvejledning, montagehjælp og detaljeret information om bæredygtighed.

Saint-Gobain Ecophon A/S
Hammerholmen 18E