Raundahl & Moesby indgår strategisk samarbejde med TETRIS

Nu kommer der for alvor fart på udrulningen af TETRIS’ koncept for seniorvenlige boligfællesskaber Agorahaverne.

For med det strategiske samarbejde med den århusianske totalentreprenør Raundahl & Moesby bliver der etableret et stærkt brohoved for opførelsen af Agorahaverne i Vestdanmark.

Der er en stadig stigende efterspørgsel efter seniorvenlige bofællesskaber over hele landet. Derfor har den københavnske ejendomsudvikler TETRIS A/S udviklet Agorahaverne, som er et koncept for bæredygtige seniorvenlige boligfællesskaber, der nu bliver rullet ud i hele landet.

TETRIS har allerede opført Ibihaven i Slagelse, Hermanhaven i Næstved og er i gang med at opføre Augusthaven i Næstved, og senere på året forventes det at gå i gang med opførelsen af Viggohaven i Holbæk.

”Vi oplever en stigende interesse og en øget efterspørgsel efter vores bæredygtige boligfællesskaber. F.eks. var alle 60 boliger i Hermanhaven udlejet inden de første beboere flyttede ind. Det er derfor helt naturligt for os at indgå et strategisk samarbejde med Raundahl & Moesby i Aarhus, så vi sammen kan opføre Agorahaver over hele landet.” siger administrerende direktør i TETRIS, Rasmus Friis.

Bodilhaven i Odense

Agorahaverne er boligfællesskaber for voksne over 50 år uden hjemmeboende børn og er udviklet af Tetris A/S i samarbejde med bl.a. Københavns Universitet, antropologer, eksperter i fællesskabsdesign og adfærdsforskning.

Med deres rødder i projektudviklingsbranchen vil Raundahl & Moesby være med til at løfte udformningen og opførelsen af Agorahaverne vest for Storebælt. Bodilhaven i Odense er det første projekt i samarbejdet.

”Vi glæder os meget over samarbejdet med TETRIS og ser rigtig meget frem til at opføre Agorahaverne her i Vestdanmark. Vores fælles ambition er at opføre omkring 20 nye seniorvenlige boligfællesskaber i og omkring de større byer i Jylland og på Fyn i løbet af de næste 5 år. Det første fælles projekt bliver Bodilhaven i Odense, hvor vi regner med at have første spadestik omkring 1. september i år og de første beboere kan flytte ind allerede i efteråret 2022.” siger direktør i Raundahl og Moesby, Carsten Raundahl.

Bodilhaven har fundet sit hjem omkring den gamle kaserne ved Bolbro. Bofællesskabet er opkaldt efter den ikoniske skuespillerinde Bodil Kjer, der blev født i Odense i 1917 og, som har lagt navn til Bodil-prisen sammen med skuespillerinde Bodil Ipsen.

Bodilhaven bliver – som alle Agorahaver – certificeret efter DGNB Guld. Det er lejernes garanti for, at ejendommen er bæredygtig, af høj byggekvalitet, og at beboernes trivsel og hverdag er tænkt ind allerede i planlægningsfasen.

Bodilhaven bliver et fællesskab med 68 overskuelige og fremtidssikrede lejeboliger til både enlige og par fordelt på 3 etager. Hvad der gør Agorahaverne og Bodilhaven til noget helt særligt, er, at beboere fra deres lejligheder træder direkte ud i en stor, fælles overdækket atriumhave. Her er der plantet over 400 forskellige planter og træer, og der er rigelig plads til at dyrke både fællesskabet, sin hobby og måske en fælles køkkenhave.

Kort om TETRIS

Hos Tetris A/S udvikler vi ærlige kvalitetsboliger til den moderne børnefamilie, bæredygtige boligfællesskaber til voksne samt velfungerende arbejdsrammer til erhvervslivet. Alt, hvad vi udvikler, er drevet af vores mantra om “Ordentlig udvikling”. Vi vil skabe rammer for det gode liv og for en hverdag, der hænger sammen. Det gør vi ved at skabe boliger og erhvervsejendomme, du føler dig hjemme i – uanset om du er sammen med familien, naboerne eller kollegaerne. Derfor bygger vi bæredygtige boligfællesskaber for voksne, der ønsker at flytte i et bæredygtigt fællesskab, hvor livskvaliteten er i højsædet.

Kort om Raundahl & Moesby

Raundahl & Moesby er en vækstvirksomhed bygget på solide og erfarne kræfter i ledelsen og blandt nøglemedarbejderne. Siden virksomheden blev stiftet i sommeren 2013, har vi opnået en stærk og synlig placering i ejendomsbranchen, med en profil som en ansvarlig, engageret og konkurrencedygtig totalentreprenør og udviklingsrådgiver. Carsten Raundahl, og flere ledende medarbejdere har tidligere arbejdet tæt sammen i projektudviklings-branchen. Denne solide ballast af knowhow og erfaringer ligger til grund for at Raundahl & Moesby, kan bidrage med at lokalisere egnede etableringsmuligheder til Agorahaver, samt gennemføre de efterfølgende aktiverings- og opførelsesprocesser.

For mere information
Salgsdirektør Rob Hodgkins, Raundahl & Moesby, mobil 2061 8494 // rh@rogm.dk