Første spadestik på nyt MEGA loop

D. 13. august 2021 tog FORCE Technologys CEO Hanne Christensen og Borgmester i Vejen Kommune Egon Fræhr første spadestik til den største investering i FORCE Technologys historie

MEGA loop er en del af ambitionen om P2X i Danmark

MEGA loopet bliver det største af sin art i verden, når det indvies i 2023. Det bliver over dobbelt så stort som de eksisterende kalibreringsfaciliteter i FORCE Technology, og det vil kunne håndtere brintblandinger – en vigtig forudsætning for at indgå i ambitionen om et grønt Power-to-X-eventyr i Danmark.

MEGA loop er den største investering i vores 80-årige historie – men endnu vigtigere er det en investering i fremtiden. For nu får vi et anlæg, der ikke alene kan møde vores kunders øgede behov for kapacitet og volumen inden for flowkalibrering, men også gøre os i stand til at kalibrere deres fremtidige flowmålere, der vil kunne måle brint og andre grønnere brændsler,” fortæller Hanne Christensen.

MEGA LOOP er fremtidssikret med ny teknologi, der gør det i stand til at kalibrere med op til 25% brint i naturgassen. Dette er en vigtig forudsætning for, at MEGA loop kan indgå i ambitionen om et grønt Power-to-X-eventyr i regionen og i hele Danmark.

Du kan læse hele nyheden og se billeder fra selve dagen lige her.

FORCE Technology
Park Allé 345