Kursus: Sådan bruger du ESPD i udbud!

På Nohrcons halvdagskursus d. 13/10 bliver du trin for trin ført igennem, hvordan du besvarer de enkelte afsnit i ESPD’et (online udbudsdokument). Relevant både for ordregivere, tilbudsgivere og rådgivere, som deltager i offentlige udbud.

Siden d. 28. januar 2016 har alle danske ordregivere skullet bruge Europa-Kommissionens standardformular for det fælleseuropæiske udbudsdokument – også kaldet ESPD’et.

ESPD’et er en egenerklæring. Det fungerer som foreløbigt bevis for, at du som ansøger eller tilbudsgiver opfylder ordregivers kriterier med hensyn til udelukkelse, egnethed og udvælgelse.

Få styr på, hvordan du udfylder ESPD'et korrekt på Nohrcons kursus:

SÅDAN BRUGER DU ESPD I UDBUD

13. oktober i København / online

Efter kurset kan du gå hjem og arbejde videre med det i din hverdag – og i det næste udbud du deltager i - uanset om du er ordregiver, tilbudsgiver eller rådgiver!

Underviser:

Mikala Berg Dueholm, partner, DLA Piper Advokatpartnerselskab

På kurset får du både en introduktion til ESPD'et og hvordan du udfylder det korrekt, samt svar på de vigtigste spørgsmål du måtte have - som f.eks.:

• Deltagelse i udbud i udlandet – hvordan adskiller anvendelsen sig efter henholdsvis udbudsloven og udbudsdirektivet?
  • Har ordregiver mulighed for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre eventuelle urigtige eller manglende oplysninger?
  • Hvad er self cleaning/dokumentation af pålidelighed?
  • Hvornår kan man udelukke tilbudsgiver/ansøger?
  • Hvornår må ordregiver kræve dokumentation for oplysninger i ESPD’et?
  • Hvilken dokumentation må ordregiver, herunder udenlandske ordregivere, kræve?
  • Hvordan får man en serviceattest, og hvad dokumenterer den?

Se hele programmet på Nohrcons hjemmeside:

SÅDAN BRUGER DU ESPD I UDBUD

Se alle Nohrcons kommende arrangementer inden for byggeri og udbud:

www.nohrcon.dk

Nohrcon ApS