Roskilde Kommune transporterer sig grønt

For Roskilde Kommune har Atkins designet kampagnen Kom Grønt Frem, hvor flere end 500 elever på kommunens ungdomsuddannelser tilmeldte sig for at kæmpe i disciplinen ”bæredygtig transport i skole”.

Efter en hård udvælgelsesproces, hvor de 18 bedst repræsenterede klasser fik mulighed for at deltage i kampagnen, har eleverne haft godt gang i pedalerne og løbeskoene i løbet af april måned. De har arrangeret samkørsel, hoppet på offentlig transport eller hevet skateboardet ud af skuret. Kampagnen slutter den 29. april, og slutspurten er sat ind.

Alle transportformer tæller med – men jo grønnere, jo bedre.

Atkins har med udgangspunkt i elevernes forslag og ønsker udviklet kampagnen og den tilhørende webapp. Her kan eleverne registrere deres ture, holde øje med deres CO2-besparelser, spinne sig til daglige præmier i lykkehjulet og se, hvordan deres klasse ligger i kampen om de mange øvrige præmier, som er på højkant.

På billedet ses nogle af deltagerne fra Roskilde Gymnasium, som er kommet grønt frem i skole i april.

SYSTRA Danmark A/S
Kay Fiskers Plads 10