Digital modenhed hos ADEPT – nyhedsbrev fra GCDK

I maj-nyhedsbrevet fra GRAPHISOFT Center Danmark er der interview med ADEPT, nyt om tips og tricks webinar, lidt om Ejendomsmessen og information om en BIM-baseret LCA-beregner.

ADEPT er en af de førende konceptuelle tegnestuer i Danmark og fokuserer på udvikling af bæredygtige projekter med udgangspunkt i den menneskelige skala. I maj måneds nyhedsbrev bringer vi interview med ADEPTs Jens Arnar og Hans Andersen Klingenberg, der fortæller om tegnestuens projekter, herunder den nye arkitektskole i Aarhus, BIM – og helt konkret deres anvendelse af Archicad.

Læs interview med ADEPT →

Derudover er der følgende nyheder i maj-udgaven af nyhedsbrevet fra GRAPHISOFT Center Danmark:

Tips & Tricks Archicad for nybegyndere (og nysgerrige brugere)
På maj måneds Tips & Tricks webinar tager vi et skridt tilbage og fokuserer på de grundlæggende funktioner i Archicad.  Målgruppen for ’Archicad for nybegyndere (og nysgerrige brugere) er nybegyndere, men vi tænker også at mere erfarne Archicad-brugere, der ønsker at optimere deres workflow får noget ud af webinaret.

Tilmelding til Tips & Tricks Webinar →

Archicad Summer Camp – 2 dages undervisning for praktikanter og studerende
9. – 10. august afholder vi Archicad Summer Camp, der er 2 dages sommerskole for studerende med fokus på Archicad. Det faglige indhold er et grundkursus i Archicad, BIMcloud og BIMx, hvor der også er oplæg fra byggebranchens aktører og mulighed for masser af hygge og netværke med andre studerende. Kurset henvender sig til praktikanter på virksomheder, der anvender Archicad og andre BIM-nysgerrige studerende.

Tilmeld dig Archicad Summer Camp →

Debatindlæg om DesignLCA

Vores BIM-baserede LCA-beregner har fået et navn: DesignLCA. Dagens Byggeri har bragt et debatindlæg, hvor vi beskriver, hvordan DesignLCA understøtter ambitionerne Indenrigs- og Boligministeriets 'National strategi for bæredygtigt byggeri' og imødekommer kravene til det kommende bygningsreglement, hvor LCA bliver obligatorisk.

Læs debatindlæg om DesignLCA

Kiesslinger og Graabæk på Ejendomsmessen
Ejendomsmessen, der løber af stablen 1. og 2. juni i Brøndby Hallen, fortæller Thomas Graabæk, indehaver GRAPHISOFT Center Danmark, om vores LCA-beregner, mens Jørn Kiesslinger, Teamleder for bæredygtighedsledelse hos Lendager, fortæller om arbejdet med LCA-analyser i en af landets førende arkitektvirksomheder og præsenterer eksempler på bæredygtige projekter.

Læs interview med Kiesslinger og Graabæk

Nyhedsbreve fra Graphisoft Center Danmark?
Den første tirsdag i måneden udsender vi vores nyhedsbrev, hvor vi fortæller om stort og småt inden for BIM.

Skriv dig op på Graphisoft Center Danmarks mailliste, hvis du vil holdes opdateret →

GRAPHISOFT Center Danmark
Rentemestervej 62