Pressemeddelelse Kasernebyen

De første lejere er flyttet ind i Kasernebyen og flere er allerede på vej

De første lejere flyttede ind i Kasernebyens 48 lejligheder, som udgør 1. etape af de i alt 210 boliger 1. december. Opførelsen af etape 2 og 3, som i alt består af 162 senior- og familievenlige boliger, er så langt i processen, at EDC i Ringsted allerede nu er i fuld gang med at udleje dem.

Åbent hus

Ejendomsmægler Thomas Christensen fra EDC i Ringsted, som står for udlejningen af de 210 boliger i Kasernebyen, oplyser, at interessen for at sikre sig en bolig i det historiske nye boligområde i Ringsted, har været og er meget stor.

Men han beroliger samtidig med, at der stadig er ledige lejemål i etape 2 og 3, hvor man i det nye år vil invitere til åbent-hus-arrangementer i møbleret prøvelejlighed.

Men han understreger samtidig, at man allerede nu er velkommen til at se og høre mere til boligerne i EDC-butikken i Nørregade, hvor han svarer på de spørgsmål, der vil være aktuelle for den enkelte, før de evt. sætter deres underskrift på en lejekontrakt til yndlingsboligen i Kasernebyen. Åbent-hus-arrangementerne vil blive annonceret på www.kasernebyen.dk,.

Leje i stedet for at eje

Generelt oplever markedet en øget efterspørgsel på lejeboliger fra både seniorer og yngre familier, fortæller Thomas Christensen.

Specielt seniorer har fokus på at udskifte deres ældre boliger med nybyg.

Denne interesse er intensiveret i takt med, at varmeudgifterne er blevet en uforudsigelig udgift. Også lånemuligheder, eller mangel på samme og rentestigninger, spiller ind, når både yngre familier og seniorer er på boligjagt. Anders Mayland, direktør hos Maycon, understreger, at Kasernebyen naturligvis er isoleret efter nyeste standarder, og at varmeudgifterne derfor er så lave som muligt i disse tider.

Lige midt i historiens vingesus

Anders Mayland direktør hos Maycon, som står bag projektet, er meget glad for at følge med i opførelsen af Kasernebyen.

Det nye boligområde lige midt i Ringsted har dybe historiske rødder, som afspejler sig i valg af navnet Kasernebyen.

For naboen til det nye boligområde er Ringsteds tidligere kaserne, der stadig er velbevaret og vidner om tidligere tiders stolte traditioner.

Som beboer kan man både nyde en vandretur med udsigt til den gamle kaserne og til de rekreative grønne områder ved Anlægspavillonen, tilføjer Anders Mayland og fortsætter - Vi oplever stor interesse for boligerne der bæredygtighedscertificeres via DGNB-ordningen og opføres med fokus på energivenlighed.

Han er i øvrigt rigtig taknemmelig for, at alting er gået så gnidningsfrit, hvilket efter hans mening, skyldes opbakning fra Ringsted Kommune, det gode samarbejde med Vognsen & Entreprise A/S samt vores byggetekniske rådgiver Moe Denmark. Goldman Sachs og Rubik Properties involvering/køb af projektet er, som han siger, også med til at blåstemple Kasernebyen som et attraktivt nyt boligområde.

Maycon A/S
Gedebjergvej 5