Viktech er mere end bare en leverandør

Brovst Malerfirma i Nordjylland har indimellem brug for ekstra hænder til de mange maleropgaver. Viktech stiller med mandskabet og malerfirmaet med overnatningsfaciliteter.

Når Viktech sender deres håndværkere ud på jobs, og det ikke ligger i umiddelbar nærhed af deres bolig, sørges der også for husly og overnatningsfaciliteter.

Er man i nærheden af Brovst i Nordjylland, er det oplagt at benytte de overnatningsfaciliteter, som Brovst Malerfirma har. De råder over et hus med fire senge og et hus med to senge. Faciliteter, som Viktechs folk har stor glæde af at benytte, når tiden og opgaverne kræver det.

Den anden vej rundt har Brovst Malerfirma også ind imellem brug for ekstra hænder til male- eller spartleopgaver. Det har skabt et gensidigt samarbejde til fordel for begge parter, og Viktech er dermed blevet mere end bare en leverandør af mandskab.

”Igennem de seneste to-tre år har vi samarbejdet med Viktech om ekstra hjælp, når der har været opgaver, som vores egne faste folk ikke selv har kunnet nå. I de tilfælde har vi fået to, fire eller seks medarbejdere ad gangen fra Viktech. Ofte polakkere. De er super dygtige til deres fag og er uden problemer ’gledet ind’ sammen med vores egne medarbejdere”, siger Alex E. Thomsen, der er malermester i Brovst Malerfirma.

Claus kender os

Deres faste kontakt hos Viktech, Claus Nielsen, sørger for at finde de helt rigtige medarbejdere til opgaven, der skal løses.

”De folk, vi får, skal kunne deres ting, og de skal være en god repræsentant at sende ud. Det har altid været en god oplevelse – både for os og for vores kunder. Når man som Claus kender os rigtigt indgående og ved, hvad vi kræver, er det altid gode folk, han sender i vores retning. Og jeg ved, at skulle der endelig være en person, hvor kemi og kompetencer ikke helt passer, vil Claus hurtigt løse problemet for os. Det er også en af fordelene ved at samarbejde med en stor aktør som Viktech”, tilføjer Alex E. Thomsen.

Kvalitetshåndværk i hele Nordjylland

Det er normalt til spartling og maling af nybyggede huse og private boliger, der ligger i større nye boligområder, hvor man gerne vil trække på Viktechs håndværkere. Eller til større butikker og virksomheder, hvor der skal spartles, opsættes filt og males. Et konkret projekt med Viktech-folk har været færdiggørelsen af det svenske discountsupermarked, Dollarstore, på 3.100 kvm. i Brønderslev.

Firmaets vision og klare mål er at levere kvalitetsbevidst håndværk i lokalområdet. Det betyder, at malerfirmaet bl.a. har en del prominente hoteller på deres faste kundeliste såsom Scandic og Sømandshjemmet i Aalborg, ligesom de også kræser for detaljerne på Svinkløv Badehotel. Også lokale kirker og herregårde er på kundelisten – sammen med andre virksomheder og offentlige institutioner.

Om Brovst Malerfirma

Brovst Malerfirmas historie går helt tilbage til 1975, hvor firmaet blev stiftet. For 15 år siden overtog malermester Alex Thomsen firmaet og driver det i dag videre i firmaets oprindelige ånd om at levere kvalitetsbevidst håndværk til lokalområdet.

Firmaet ligger i Brovst – mellem Løgstør, Fjerritslev og Aabybro – hvor der også er indrettet farvehandel, hvor både virksomheder og private kan købe maling af mærkerne Nordsjø og Jotun.

Viktech
Runetoften 18