Nyudnævnt administrerende direktør for Armatec & Co.

I juni 2023 blev Fredrik Skarp administrerende direktør for Armatec & Co. og forretningsområdedirektør for Flow Technology inden for Ernströmgruppen.

Fredrik kommer fra Ahlsell - en nordisk distributør af installationsprodukter, værktøj og forsyninger - hvor han havde ansvaret for virksomhedens forretning og drift i Sverige. Han har en omfattende international erfaring inden for byggeri og industri. Ledelsesopgaven indebærer at skabe kundeorienterede synergier mellem virksomhederne i Armatec & Co. uden at ændre hver virksomheds grundlæggende DNA og styrke flowteknologi-forretningen for at bevare positionen i denne nichebranche.

"Jeg kan godt lide, at Ernströmgruppen er en iværksætter-industrikoncern," siger Fredrik. "I fire generationer har de formået at være tæt på deres medarbejdere og kunder, samtidig med at de er en langsigtet ejer med alle de nødvendige ressourcer. Armatec & Co. opererer i en fremtidsorienteret branche, der grundlæggende bidrager til at forbedre verden. Effektive energistrømme er både økonomiske og bæredygtige."

I de senere år har Armatec gennemført et omfattende forbedringsprojekt, herunder effektivitet, tilbudsgivning og organisationsstruktur. Strategien er at udvide forretningen endnu hurtigere gennem organisk vækst og opkøb.

"Der er en spændende plan for områderne, jeg er ansvarlig for," fortsætter Fredrik. "Det passer perfekt til mig som en resultatorienteret leder, der stræber efter at skabe vækst og rentabilitet. Mennesker er altid den vigtigste ressource for at opnå reel fremgang. Derefter handler det om konstant at forsøge at gøre tingene lidt bedre, hele tiden, på alle områder. Hvis alle løfter lidt hver især, påvirker det i høj grad den samlede forretning."

For yderligere information, kontakt venligst:

Fredrik Skarp, administrerende direktør for Armatec & Co
fredrik.skarp@armatec.se

Armatec AB er en vidensvirksomhed, der udvikler skræddersyede koncepter inden for vand, varme, køling og proces i Norden. Armatec ejes af Ernströmgruppen og er en nordisk koncern med hovedkontor i Sverige og datterselskaber i Danmark, Norge og Finland. Vi har en omsætning på 1.000 millioner svenske kroner i Norden og har mere end 250 medarbejdere, hvoraf 60 arbejder på vores hovedkontor i Göteborg. Armatec blev grundlagt i 2003, men har mere end 70 års erfaring i branchen og repræsenterer stærke mærker som Alfa Laval, Bernard Controls, Flowserve og LESER på det nordiske marked.

Ernströmgruppen AB er en privat ejerskabet industriel koncern, der udvikler og erhverver velkørte virksomheder inden for teknikhandel og industri. Forretningsmodellen er baseret på at kombinere det bedste fra iværksætterånden i små virksomheder og styrken i store virksomheder, såsom stabilitet, struktur og erfaringsudveksling. I virksomhedsgruppen er der 31 nichevirksomheder, herunder Armatec, Armaturjonsson, Kruge Piping Systems, CM Hammar, Rimeda, REC Indovent, Polyform, BS Elcontrol, Ouman og andre. Virksomhedsnetværket, der i 2019 for syvende år i træk nåede rekordresultater, har en omsætning på over 2,5 milliarder svenske kroner og har over 1.000 medarbejdere i Norden og Baltikum.

Armatec A/S
Mjølnersvej 4-8