Ses vi på onsdag og torsdag i Nyborg

Kingo anbefaler Circular Build Forum, som er en oplagt mulighed, med afsæt i cirkulær økonomi, for at lære noget nyt, få gode dialoger og finde nye samarbejdspartnere. Kingo deltager både som gæster og oplægsholdere.

Hos Kingo er vi meget stolte over, at vi er med i to projekter, der er så skelsættende, at de er med til at levere viden og erfaring i to af årets sessioner.

Disse to oplæg vil vi gerne fremhæve:

Oplæg 1:

Cirkularitet i udbud. Case om genbrug fra nedrivning af Brorsonskolen, Varde

Torsdag den 1. februar kl. 13

Hør om Varde Kommunes gevinst ved at nytænke udbudsformen i forbindelse med nedrivning af Brorsonskolen. Sammen med OJ Rådgivende Ingeniører vurderede de alle materialerne på Brorsonskolen og sammenholdt dem med Varde Kommunes kommende projekter. Det kom der et omfattende materialekøbskatalog ud af. På sessionen belyses processen med de udfordringer denne nytænkende udbudsform har medført set fra alle vinkler i værdikæden.

Oplæg 2:

Offentligt byggeri på materialernes præmisser

Torsdag den 1. februar kl. 9.15

Er opskriften til mere cirkularitet i nyt byggeri blot “learning by doing” eller nye cirkulære processer? Og hvordan kommer vi i mål, når vi prøver at simplificere noget komplekst?

Middelfart Kommune opfører et nyt ressourcecenter med genbrugsbyggematerialer blandt andet fra Den Blå Hal, Middelfart Havn.

Kingo Karlsen A/S
F.L. Smidths Vej 17