Massimo Battaini er ny CEO for Prysmian

Per 18.april 2024

På Prysmian generalforsamling afholdt den 18. april 2024, blev udnævnelsen af Massimo Battaini som Prysmians nye administrerende direktør og General Manager bekræftet.

"Jeg er meget stolt og beæret over min udnævnelse som Prysmian CEO og General Manager. Jeg er klar over det store ansvar og vil gerne takke alle aktionærerne for deres tillid og støtte. Jeg er sikker på, at vi som et team vil være i stand til at løse de udfordringer og forpligtelser, som hviler på os som markedsledende kabelproducent", udtaler Massiomo Battaini.

Udnævnelsen markerer også starten på en ny organisationsstruktur, vækst- og forretningsstrategi.

Connect to Lead er Prysmians nye forretningsstrategi, der har til formål at udnytte virksomhedens markedsposition til at gribe nye muligheder afledt af stærke markedstendenser, der i øjeblikket former kabelindustrien.

Den nye organisationsstruktur vil bestå af fire forretningsenheder eller markedssegmenter, der henvender sig til energitransmission, elforsyning, elektrificering og digitalisering. Ændringen har til formål at sikre bedst mulig support for vigtige markeder.

Tidligere fokus på virksomhedsopkøb og geografisk ekspansion erstattes af organisk vækst på eksisterende markeder.

Om Massimo Battaini

Massimo har arbejdet i kabelindustrien siden 1987 først hos Perelli, og sidenhen hos Prysmian Group. I 2011 blev han udnævnt til COO i Storbritannien, hvorefter han i 2014 påtog sig rollen som Senior Vice President for Energy Project såvel som bestyrelsesformand og administrerende direktør for Prysmian PowerLink. I 2018 overtog han rollen som CEO for North America for endelig i 2021 at blive forfremmet til COO for alle regioner i Prysmian Group.

Battaini har en grad i maskinteknik fra det polytekniske universitet i Milano og en MBA fra SDA Bocconi i Milano.

Prysmian Denmark
Roskildevej 22