To inspirerende dage med arbejdsmiljø i øst og vest

Der var blandt andet konflikthåndtering, kommunikation, sikkerhed og stresshåndtering på programmet, da Arbejdsmiljøorganisationen (AMO) i Renta i april afholdt 'AMO-dage' på Fyn.

17 arbejdsmiljørepræsentanter fra den voksende Renta-familie satte hinanden stævne to dage på Vissenbjerg Storkro, og alle fik masser af ny viden og inspiration med hjem.

Ud over seminarets formelle program kunne deltagerne fra Renta-afdelingerne landet over udveksle erfaringer og netværke med hinanden, fortæller AMO-formand og Facility Manager Jan Kim Jensen.

- Det var første gang, vi var samlet fra både øst og vest, og det var en stor succes. Vi blev godt rystet sammen og fik sat ansigt på hinanden, og det gør det naturligvis endnu nemmere at samarbejde om opgaverne fremover, fastslår han.

Stof til eftertanke

Blandt oplægsholderne var forfatter og foredragsholder Rune Strøm, som med humor, energi og personlige iagttagelser kom med input til, hvordan man forebygger konflikter og hårde ord på arbejdspladsen.

- Når kolleger har travlt, kan der altid opstå gnidninger, især i en dynamisk branche som vores. Men Rune kom med nogle værktøjer til, hvordan man løser situationer, hvor mennesker ser forskelligt på tingene - han var virkelig god, og vi fik stof til eftertanke, konstaterer Jan Kim Jensen.

Styr på sagerne

Han er ikke i tvivl om, at Rentas store fokus på sikkerhed og arbejdsmiljø også gavner kunderne i form af tilfredse medarbejdere og styr på tingene.

- Faktisk er det også i stigende grad et krav fra omverdenen, at man har styr på faktorer som sikkerhed, arbejdsmiljø, bæredygtighed med videre - og det har vi, understreger Jan Kim Jensen.

Renta A/S
Valseholmen 14