23948sdkhjf

Stadioninvesteringer for et trecifret millionbeløb på tegnebrættet

Parken Sport & Entertainment, selskabet bag Lalandia, kontorejendomme samt fodboldklubben FC København, gør klar til at investere store penge i Parken stadion som led i en ny strategi for fodboldgrenen af forretningen.

Det fremgår af en pressemeddelelse om den nye strategi.

På det kommercielle område medfører den nye strategi blandt andet en ikke nærmere specificeret trecifret millioninvestering i nye hospitality-faciliteter i Parken samt flere nye kommercielle tiltag.

– Med de tiltag, vi har igangsat, og dem der er på vej, vil vi tage et kvantespring frem på det kommercielle område. Kernen er den helhedsoplevelse, vi ønsker at tilbyde i Parken og omkring F.C. København, og vores ambitiøse mål er at løfte omsætningen på det kommercielle område til mere end 350 mio. kr. om året, siger direktør Jacob Lauesen i pressemeddelelsen.

I sommers meldte FC København, at man som led i den - dengang kommende - nye strategi blandt andet ville opgradere på den gastronomiske og den generelle gæsteoplevelse, som Parken fremover vil tilbyde.

Parken har i dang en kapacitet på cirka 38.00 siddepladser ved fodboldkampe. Kapaciteten reduceres, hvis rulletaget er i brug, på grund af bæresøjlerne.

Den nye strategi indeholder en målsætning om, at kommercielt skal omsætningen hæves til mere end 350 mio. kr. "via strategiske investeringer i bedre faciliteter og målrettede kommercielle tiltag." Samlet set skal omsætningen for FC København og stadion løftes til mere end 700 mio. kr. om året på tværs af de sportslige og kommercielle forretningsområder.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093